بنا به گزارش کاظمی مسئول روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان
گام بلند دولت چهاردهم برای تحقق عدالت در سلامت؛ آغاز مرحله جدید برنامه پزشکی خانواده از اول تیرماه
ظهرامروز، سهشنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۵، ستاد اجرایی برنامه ملی پزشکی خانواده و نظام ارجاع با حضور عالیترین مقامات اجرایی کشور در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل جلسه داد.
در این نشست راهبردی که به صورت وبینار سراسری برگزار شد، دکتر مسعود پزشکیان (رئیسجمهور)، دکتر محمدرضا ظفرقندی (وزیر بهداشت)، مهندس موهبتی (معاون توسعه وزارت بهداشت)، مدیران ارشد وزارتی ، مدیران کل سازمانهای بیمه سلامت و تأمین اجتماعی و اعضای تیم کشوری حضور داشتند.
در جریان این وبینار، دکتر محمدامین ولیزاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، به همراه اعضای ستاد استانی برنامه پزشکی خانواده آذربایجان غربی، به صورت برخط شرکت نموده و آمادگی کامل این استان را برای اجرای بهینه برنامه اعلام کردند.
در این جلسه مقرر گردید مرحله جدید و عملیاتی برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع از تاریخ **اول تیرماه سال جاری** بهطور رسمی در ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی منتخب کشور و شهرهای تابعه آنها افتتاح شود. رئیسجمهور در این وبینار بر لزوم هماهنگی کامل بین سازمانهای بیمهگر و دانشگاههای علوم پزشکی برای کاهش هزینههای درمانی مردم و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی تأکید کرد.
با اجرای این طرح از ابتدای تیرماه، انتظار میرود دسترسی مردم به مراقبتهای اولیه سلامت بهبود یافته و فرآیند ارجاع بیماران به سطوح تخصصی با سهولت و پوشش بیمهای کاملتری صورت پذیرد.
نظر دهید